Aktualitātes
Domājot par pilnveidi
29.03.2019.Šodien tikāmies ar valodas apguves kursu vērtētājiem (Eiropas Sociālā fonda projekts „Kompetenču pieeja mācību saturā”) un pārrunājām par to, kas būtu nepieciešams kursu vadītājiem, lai veiksmīgāk vadītu nodarbības. Galvenā vērtētāju atziņa: „Vērotajās nodarbībās bija skaidri saredzams, vai kursa vadītājs ir elastīgs un cenšas piemēroties grupas vajadzībām, vai tikai mehāniski strādā pēc piedāvātās programmas. Tāpat redzams, kurās nodarbībās centrā ir valodas apguvējs, bet kurās pedagogs cenšas pašapliecināties. Lieliski, ja vadītājam ir sava sistēma un pārliecība, kas lieliski arī tika realizēta daudzās vērotajās nodarbībās.”
Paldies par vērtīgo tikšanos un aktīvo darbu! Lasīt vairāk
„Miera ķēķis. Kas stāv aiz teksta” saņem diplomu grāmatu konkursā „Zelta ābele”
28.03.2019.27. martā noslēdzās gada grāmatu konkurss „Zelta ābele”. Konferenču zālē „Citadele” tika pasniegtas balvas un nosauktas skaistākās 2018. gadā izdotās grāmatas, to izdevēji un mākslinieki; par ieguldījumu grāmatniecībā balvu saņēma dzejnieks un grāmatizdevējs Uldis Auseklis.
Kategorijā „Dokumentālie izdevumi” tika nominētas šādas grāmatas: „Miera ķēķis. Kas stāv aiz teksta?” (izdevējs Latviešu valodas aģentūra), Katrīnas Teivānes-Kropas „Vilis Rīdzenieks” (izdevējs „Neputns”), Kristīnes Matīsas un Agneses Zeltiņas „Rolanda Kalniņa telpa” (izdevējs „Neputns”), Imanta Lancmaņa „Rundāles pils, II daļa. Pils tuvplānā” (izdevējs Rundāles pils muzejs), kā arī Ulda Pīlēna „(mans) uzņēmēja kods” (izdevējs „Zvaigzne ABC”). Lasīt vairāk
Žurnāla “Tagad” jaunākais numurs
20.03.2019.Elektroniski pieejams Latviešu valodas aģentūras zinātniski metodiskā žurnāla “TAGAD” 11. numurs, kas tapis izglītības reformu, līdzšinējā mācību satura un pieejas vētīšanas un jaunā satura un pieejas meklējumu, formulējumu kontekstā. Tas atspoguļojas arī izdevuma 15 rakstos, kuri atklāj gan latviešu valodas un literatūras mācību metodikas aktualitātes, gan dod ieskatu latviešu valodas mācīšanas plānošanā pirms 100 gadiem, nonākot līdz atziņai, ka arī šajā jomā cikliskumu neviens nav atcēlis. Rakstu autori ir pieredzējuši skolotāji, pētnieki un augstskolu mācībspēki, bet galvenais – tie ir cilvēki, kurus vieno vēlme analītiski analizēt to, ko dara, lai piedāvātu idejas, kā iet uz priekšu un darīt vēl labāk. Cik daudzveidīgs ir šis saturiskais piedāvājums, tik daudzveidīgs ir arī pats satura pasniegšanas veids. Autoru teksti atspoguļo viņu personības, viņu vērtības un ideālus. Arī tas ir žurnāla ieguvums. Izteikt domas un argumentētus viedokļus literārajā valodā var ļoti dažādi. Katrs caur valodu atspoguļo arī sevi. Un savu individuālo stilu.
Šī žurnāla numura tēmas nosaukums ir “Latviešu valoda un literatūra TAGAD. Priekam. Izaugsmei. Labjutībai”. Lasīt vairāk
Noskaidroti konkursa „Vārds (ne)vietā” uzvarētāji
19.03.2019.Tā ir māksla būt precīzam un trāpīgam savos izteicienos. Reizēm pasakām ko novēloti, reizēm kļūdāmies, padarot mirkli smieklīgu un jautru.
Lai rosinātu pievērst uzmanību tekstiem, valodas zīmēm un to novietojumam vidē, nejaušības spēkam, kas liek pasmaidīt par autora jaušu vai nejaušu radošumu, Latviešu valodas aģentūra aicināja piedalīties stāstu un fotogrāfiju konkursā „Vārds (ne)vietā”.
Esam saņēmuši asprātīgus un interesantus darbus. Paldies visiem, kas piedalījās konkursā! Konkursa darbi tika vērtēti divās grupā: līdz 18 gadiem un pēc 18 gadiem.
Skolotāji mācās
14.03.2019.14.martā Latviešu valodas aģentūrā tikās pārstāvji no skolām un pirmsskolu izglītības iestādēm, kuras piedalījās Eiropas Sociālā fonda projekta „Kompetenču pieeja mācību saturā” programmas latviešu valodas pilnveidei profesionālajām vajadzībām pedagogiem īstenošanā. Februārī kursus ir pabeigušas 35 grupas, martā mācības uzsāka nākamās 35 grupas. Kopā izvērtējām to, kas ir izdevies, kas jāpilnveido, kam jāpievērš uzmanība, kāds atbalsts ir nepieciešams.
Novēlam veiksmi visiem, kas šobrīd māca un mācās!
Aicinām pedagogu kolektīvus pieteikties pieredzes apmaiņas un sadarbības veicināšanas pasākumu organizēšanai
12.03.2019.PIEREDZES APMAIŅAS UN SADARBĪBAS VEICINĀŠANAS PASĀKUMI STARP SKOLĀM 2019. GADĀ
(Pasākumus organizē ESF projekta „Kompetenču pieeja mācību saturā” (Nr.8.3.1.1/16/I/002) sadarbības partneris Latviešu valodas aģentūra)
NOLIKUMS
Latviešu valodas aģentūra (LVA) aicina pirmsskolas izglītības iestādes un skolu sākumskolas (1.–4. klase) pedagogu kolektīvus pieteikties pieredzes apmaiņas un sadarbības veicināšanas pasākumu (kopā 3 aktivitātes) organizēšanai.
Pieredzes apmaiņas un sadarbības veicināšanas pasākumu mērķis ir atbalstīt izglītības iestādes pakāpeniskā pārejā uz mācībām valsts valodā, sekmēt latviešu valodas apguvi un Latvijas kultūras izziņu pirmsskolas izglītības iestādēs un skolās, pilnveidot pedagogu latviešu valodas prasmes un latviešu valodas lietojumu ikdienā lingvistiski neviendabīgā vidē, kā arī veicināt ilgtspējīgu sadarbību starp izglītības iestādēm.
Sadarbību paredzēts plānot starp divām izglītības iestādēm, savstarpēji vienojoties par sadarbības plānu trīs dažādās aktivitātēs līdz 31. maijam. Lasīt vairāk
Mācāmies kopā!
12.03.2019.12. martā Latviešu valodas aģentūra organizēja informatīvo semināru Zvejniekciema vidusskolas skolotāju kolektīvam, kurā tika stāstīts par LVA mācību un metodiskajiem materiāliem, kā arī pieredzi darbā ar reemigrantiem un imigrantiem.
Bija prieks tikties ar profesionāliem un radošiem pedagogiem!
Iznākusi mācību līdzekļu komplekta “Laipa. B1” mācību grāmata pieaugušajiem
06.03.2019.Latviešu valodas mācību līdzeklis pieaugušajiem „Laipa. B1” ir turpinājums mācību līdzeklim „Laipa. A1” un „Laipa. A2”.
Mācību līdzeklī ir 10 nodaļas, kas saturiski turpina un pilnveido mācību līdzekļa „Laipa. A1” un „Laipa. A2” tematiku. Mācību līdzeklī ir gramatikas pielikums, klausīšanās teksti un pārbaudes uzdevumu atbildes. Latviešu valodas mācību grāmata pieaugušajiem „Laipa. B1” ir veidota atbilstoši LVA (autori Arvils Šalme, Ilze Auziņa, Maija Berķe, Vineta Vaivade) izstrādātajiem latviešu valodas prasmes līmeņiem un izmantojama kopā ar darba burtnīcu B1 (LVA, 2019). Lasīt vairāk