Noslēgusies akcija jauniešiem „Valodas pingpongs”
Lielu daļu vēstījumu, kurus jaunieši saņem interneta vidē, rada digitālā satura autori – jaunieši tiem seko, vēlas līdzināties, apbrīno, tie ietekmē viņu domas, uzskatus, idejas un rīcību. Bet vai arī jaunieši ietekmē digitālā satura autorus? Jā, tāpēc Dzimtās valodas dienā uzsākām akciju 5.‒12. klašu skolēniem „Valodas pingpongs”.
Ikviens akcijas dalībnieks tika mudināts izvēlēties kādu Latvijas digitālā satura autoru un sekot tā ierakstiem sociālo tīklu vietnēs, pievēršot uzmanību digitālā satura autora valodai. Akcijas dalībnieki veidoja top [tuop] 10 padomus digitālā satura autoram, iekļaujot tajā savus novērojumus, ieteikumus, gramatikas likumus pamanīto kļūdu novēršanai, vārdus, kas izmantojami vārdu krājuma bagātināšanai u.c.
Akcijā ir izstrādāti 270 padomi 20 digitālā satura autoriem. Skolēnu padomi tiks nodoti digitālā satura autoriem: Magonei, Krivenchy, Prusax, Elīnai Didrihsonei, Ralfam Kārkliņam, Undīnei Ozoliņai, Zanei Grēviņai, Baibai Sipeniecei-Gavarei, Renāram Zeltiņam, Olgai Kambalai, Laurim Reinikam, Amandai Kasparei, Žigim, Kitijai Spilvai, Amuna Davis, Evelīnai Pārkerei, Līvai Gobai, Uldim Ozolam, Laurim Zālānam un Devītajam vilnim.
Sakām paldies par entuziasmu, pozitīvo attieksmi, radošumu un rūpīgo darbu Jelgavas 4. vidusskolas 7.b klases skolēniem Annai Salmiņai, Kristeram Ustinovam, Iļjam Golubovam, Justīnei Upmanei, Emīlam Pogam, Melisai Ošanei, Kristam Kristoferam Kovoļenko, Markusam Beļinskim, Renē Abigailai Driksnai, Priekuļu vidusskolas 7.a klases skolniecei Kitijai Elizabetei Bišopai, Bauskas 2. vidusskolas 11.b klases skolniecēm Laurai Milišūnai, Madarai Zakrevskai, Diānai Grinčukai, Patrīcijai Lazdānei, Bauskas 2. vidusskolas 12.a un 12.b klases skolēniem Santai Ģervei, Samantai Ģervei, Diānai Martinovai, Keitai Privalovai, Akselam Barauskam, Nikolai Smirnovai, Diānai Semakai, Sabīnei Obuhovičai, Pilsrundāles vidusskolas 7. klašu skolēniem Vikijai Auziņai, Nikijai Aijai Blūdžai, Sabīnei Freimanei, Rebekai Krikščūnei, Amandai Audzēknei, Martai Spruntulei, Robertam Andrim Bitainim, Aleksim Krūmiņam, Jānim Emīlam Apšānam, Adrianam Ostrovjonokam, Jēkabpils 3. vidusskolas 11. klašu skolēniem Emīlijai Ozoliņai, Evijai Sviklei, Annijai Rudzītei, Unai Kivleniecei, Zaigai Raubišķei, Dagmārai Midzenei, Sandrai Brikmanei, Ivandai Šleserei, Kristiānai Ūdrei, Elīnai Kāpostiņai, Danielai Presnijai, Darjai Ivanovai, Tomasam Veigulim, Ernestai Jasaitei, Aknīstes vidusskolas 10. klases skolniecēm Signijai Strumskai, Elīnai Andžānei, Nikolai Papaurelei un Aglonas vidusskolas 11. klases skolniecei Ievai Valainei.
TOP [TUOP] 10 PADOMI*:
- Mazāk izmantot anglicismus, žargonvārdus, barbarismus.
- Atbilstoši lietot garumzīmes un mīkstinājuma zīmes.
- Tikai par dzīvām būtnēm sakām viņš, viņa, par nedzīvām – tas, tā.
- Nelietot vārdus šajiem, tajem, pareizi – šiem, tiem. Pirms saikļiem ja, jo, lai, ka, kad likt komatu. Nejaukt ka un kad lietojumu.
- Atkārtot vārdu pareizrakstību, piemēram, īpašvārdus raksta ar lielo sākuma burtu, nav tāda vārda ira u.c.
- Nejaukt vārdus, jēdzienus sieviešu un vīriešu dzimtē, neveidot nepareizas vārdu formas, locījumus.
- Teikuma beigās likt pieturzīmes – punktu, izsaukuma zīmi vai jautājuma zīmi.
- Lai vēstījumu būtu vieglāk saprast, saīsinājumu vietā lietot pilno vārdu.
- Runājot vārdiem nenoraut galotnes, izvairīties no liekvārdības.
- Bagātināt vārdu krājumu ar sinonīmiem.
*apkopoti biežāk izteiktie padomi
Lai mums top [tuop] 10 latviešu valodā!