Kā vislabāk mācīt valodu? Kāpēc mācīties? Vai ir iespējams iemācīties?
Īstenojot pāreju uz mācībām latviešu valodā vispārējās izglītības sistēmā, daudz tiek runāts par valodas didaktikas jautājumiem (ne tikai skolēnu un jauniešu izglītības kontekstā). Kā vislabāk mācīt valodu? Kāpēc mācīties? Vai ir iespējams iemācīties?
Tāpēc pedagogus un valodas apguvējus atkārtoti rosinām noskatīties Eiropas Savienības Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda projektā „Latviešu valodas apguve, lai sekmētu trešo valstu pilsoņu iekļaušanos darba tirgū” izstrādātās izglītojoši informatīvās filmas.
Filmas piedāvā iepazīties ar pedagogu darba pieredzi un arī – ar to cilvēku pieredzi, kuri apgūst latviešu valodu. Valodas nodarbības vecāki nereti apmeklē kopā ar saviem bērniem, kuri jau apguvuši latviešu valodu un ar prieku palīdz pedagogiem kursu laikā. Pretstatā sabiedrībā dzirdamajiem mītiem, neviens no šiem bērniem nav aizmirsis dzimto valodu (kaut arī skolā viņiem to nemāca). Dzimtā valoda tiek saglabāta ģimenē.
„Valodas apguve nenozīmē tikai lingvistiskā materiāla apzināšanu; ar valodas palīdzību tiek uzkrātas un apgūtas ļoti dažādas zināšanas. Lingvistiskajai informācijai smadzenēs ir atvēlēta īpaša telpa, un tā nevar paplašināties vai sašaurināties uz citu zināšanu rēķina.” (I. Druviete)
Rosinām šoreiz, skatoties filmas, pievērst uzmanību valodas apguvēju pieredzei.
Detalizētāka informācija:
projekta vadītāja
Ērika Pičukāne
(Latviešu valodas aģentūras metodiķe)
Tālr.: 67350764