Eiropas trešo valstu valstspiederīgo integrācijas fonda projekta izvērtēšanas un sabiedrības informēšanas seminārs

Kopš Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā aktuāls kļūst jautājums par trešo valstu valstspiederīgo bērnu iekļaušanos skolās. Tā kā izglītība ir galvenais līdzeklis, kā panākt, lai visi skolēni kļūtu par sabiedrībā iekļauties spējīgiem Latvijas valsts pilsoņiem, skolām ir jābūt gatavām šādu bērnu klātbūtnei, viņu konkrētās vajadzības integrējot tradicionālajās programmās. Latvijā viens no svarīgākajiem trešo valstu valstspiederīgo sociālās integrācijas mehānismiem ir dialogs un sadarbība, kam pamatā ir sekmīgs latviešu valodas apguves nodrošinājums.

Kā vispārējā izglītības sistēmā tiek iekļauti trešo valstu valstspiederīgo bērni ? Vai viņiem būtu jāmācās vispārējās klasēs vai arī īpaši veidotās klasēs? Kas jādara, lai palīdzētu pedagogiem sagatavoties specifiskajiem darba un mācību nosacījumiem, strādājot ar trešo valstu valstspiederīgajiem? Vai ir nepieciešams pilnveidot skolotāju profesionālās kompetences starpkultūru jomā? Vai tālākizglītības programmās ir jārunā par iecietības jautājumiem? Vai Latvijas skolas var saukt par multikulturālām? Par šiem un citiem jautājumiem tika  spriests un diskutēts LVA organizētajā projekta „Mācību programmas un materiālu latviešu valodas apguves veicināšanai izveide un ieviešana trešo valstu valstpiederīgo pusaudžiem vecumā no 13 līdz 18 gadiem” izvērtēšanas un sabiedrības informēšanas seminārā  2011. gada 29. jūnijā.

Seminārā piedalījās Latvijas Universitātes profesore Ina Druviete, IZM, KM, nevalstisko organizāciju pārstāvji un citi interesenti.

 

Seminars1

Seminars2

 

 

 

 

 

 

 

 

Paliekošs projekta rezultāts ir LVA izstrādātais mācību materiālu komplekts „Atvērsim vārtus!”, kā arī gūta nozīmīga pieredze mācību programmas un materiālu veidošanā tieši trešo valstu valstspiederīgo pusaudžu integrācijai, izveidotā programma var būt paraugs šādu programmu veidošanai nākotnē.