Izdota grāmata „CLIL jeb mācību satura un valodas integrēta apguve: paradigmas maiņa”
Latviešu valodas aģentūrā ir iznācis metodisko rakstu krājums „CLIL jeb mācību satura un valodas integrēta apguve: paradigmas maiņa”. Šis ir jau trešais izdevums aģentūras veidoto metodisko izdevumu sērijā „Bilingvālo mācību skolotājam”. Pirmais izdevums „Bilingvālā izglītība: pasaules un Latvijas pieredze” tika izdots 2008. gadā, un tajā gan ārzemju, gan Latvijas speciālistu skatījumā tika aplūkotas bilingvālās izglītības teorijas. Otrais izdevums „Jaunais un aktuālais bilingvālajā izglītībā Latvijā un pasaulē” iznāca 2011. gadā, un šī krājuma uzmanības centrā bija bilingvālās izglītības prakse, tās izpētes rezultāti un gūtās atziņas.
Jaunajā izdevumā uzmanība pievērsta CLIL (Content and Language Integrated Learning) jeb mācību satura un valodas integrētai apguvei. Mācību satura un valodas integrētas mācību stundas mērķis ir valodas un kāda cita mācību priekšmeta vienlaicīga un apzināta apguve, un CLIL ir metodika, kā to īstenot.
Lai arī angliskā akronīma dēļ CLIL bieži tiek asociēts ar angļu valodu, tas nebūt nenozīmē, ka CLIL metodika attiecināma tikai uz angļu valodas un kāda cita priekšmeta integrētu mācīšanu. Tā var būt arī jebkura cita valoda, t.sk. valsts valoda, kas apgūstama / mācāma, izmantojot CLIL metodiku.
CLIL ir attīstījusies bilingvālās izglītības paspārnē, un tā ieņem arvien svarīgāku vietu Eiropas izglītības sistēmās. Latvijā CLIL ienākusi pa diviem ceļiem: no vienas puses, nepieciešamība pēc CLIL metodikas ir radusies, pārejot uz daļējām vai pilnīgām mācībām latviešu valodā mazākumtautību skolās, jo, lai mācītu dažādus priekšmetus latviešu valodā, bija nepieciešama īpaša metodika; no otras puses, CLIL metodikas aktīva popularizētāja Latvijā ir bijusi Britu padome, kas savukārt primāri aktivizējusi angļu valodas skolotāju interesi par šo pieeju.
Krājums plašāk raksturo CLIL ceļus un kontekstus Latvijā, atklāj jaunās pieejas izmantošanas pieredzi Latvijas skolās un augstskolās, kā arī aplūko tās nākotnes perspektīvas Latvijā. Skolotājiem īpaši interesanta varētu būt krājumā apkopotā CLIL īstenošanas pieredze Latvijas skolās.
Rakstu krājums paredzēts priekšmetu skolotājiem, kuri māca vai vēlas mācīt savu priekšmetu svešvalodā, valodu skolotājiem, skolotājiem, kas strādā ar migrantiem vai reemigrējošiem bērniem, un ikvienam, kas interesējas par valodu apguvi un valodas nozīmi mācīšanās un domāšanas prasmju attīstīšanā.
Grāmatas cena Latviešu valodas aģentūrā: EUR 8.12