Latviešu valodas prasmes līmeņi C1, C2
Latviešu valodas prasmes līmeņi A1, A2, B1, B2
Integrācija sākas ar mācīšanos: Latvijas pieredze 21. gadsimtā
CLIL jeb mācību satura un valodas integrēta apguve: ietvari, pieredze, izaicinājumi. Nr. 5
„CLIL jeb mācību satura un valodas integrēta apguve: paradigmas maiņa” Nr. 3. Krājums bilingvālo māc
Latviešu literatūra. 7. klase. Skolotāja grāmata
Latviešu valoda studentiem: Skolotāja grāmata
Lingvodidaktika. Latviešu valoda 1.-6. klasei
Valodu mācības pirmsskolā un sākumskolā
-
Latviešu valodas prasmes līmeņi C1, C2
Autori: Arvils Šalme, Ilze Auziņa.
Metodiskais līdzeklis „Latviešu valodas prasmes līmeņi: augstākais līmenis C1, C2. Vadlīnijas” ir pielikums latviešu valodas pamatlīmeņa un vidējā valodas prasmes līmeņa aprakstam. Izdevumā dots valodas augstākā prasmes līmeņa vispārīgs raksturojums: piedāvāti vispārīgo kompetenču (zināšanu, prasmju) un valoddarbības veidu apguves pamatprincipi, valodas apguves pamatuzdevumi.
5,65 EUR -
Latviešu valodas prasmes līmeņi A1, A2, B1, B2
Autori: Arvils Šalme, Ilze Auziņa.
Metodiskajā līdzeklī raksturoti latviešu valodas prasmes līmeņi: pamatlīmenis A1, A2, vidējais līmenis B1, B2.
11,10 EUR -
Integrācija sākas ar mācīšanos: Latvijas pieredze 21. gadsimtā
Sastādītāja un literārā redaktore Sanita Lazdiņa. Rīga : Latviešu valodas aģentūra, 2016. Rokasgrāmata skolotājam darbā ar migrantiem ir teorētisku rakstu un praktiskās pieredzes stāstu krājums. Tajā autori cenšas atbildēt uz jautājumiem, kā sadzīvot „globālajā ciemā” (angļu literatūras profesora Maršala Makluena piedāvātais jēdziens), kā strādāt skolā un kā mācīties valodu?
Izglītības pētnieki, filozofi, valsts pārvaldes darbinieki, politikas analītiķi un skolotāji iepazīstina interesentus ar valsts pienākumiem pret migrantiem, sniedz informāciju par islāma vēsturi un mūsdienu tendencēm islāmā, rosina domāt par identitātes jautājumiem, skolas nozīmi etniskās un sociālās nevienlīdzības mazināšanā, radošiem risinājumiem multilingvisma īstenošanā. Savukārt skolotāji stāsta par savu pieredzi darbā ar migrantiem un latviešu valodas kā svešvalodas apguvējiem. Rakstu krājums domāts pedagogiem, pedagoģijas studentiem un citiem interesentiem.
Grāmatu var iegādāties Latviešu valodas aģentūrā Lāčplēša ielā 35–5, Rīgā, LV-1011, tālrunis informācijai 28803418.
12,72 EUR -
CLIL jeb mācību satura un valodas integrēta apguve: ietvari, pieredze, izaicinājumi. Nr. 5
Metodisko rakstu krājums. Atb. red. M. Burima. Nr. 5. Rīga : Latviešu valodas aģentūra, 2019. 184 lpp.
Rakstu krājums ir jau 5. izdevums LVA metodisko izdevumu sērijā „Bilingvālo mācību skolotājam”. Tas ir turpinājums 2015. gada izdevumam „CLIL jeb mācību satura un valodas integrēta apguve: paradigmas maiņa”. Šajā krājumā ir apkopota ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu pedagogu pieredze darbā ar CLIL pieeju. Krājumā iekļauto publikāciju autori ir skolu un augstskolu pedagogi no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Norvēģijas. Viņu pētījumi un pieredzes stāsti sniedz ieskatu CLIL metodikas pamatlicēju uzskatos par saiknēm starp dzimtās valodas, svešvalodas, mācību priekšmeta un starpkultūru kompetences apguvi, CLIL un multimaņu metodes, spēļu un rotaļu mijiedarbi, kā arī CLIL saistību ar izglītības politiku un internacionalizāciju. Tāpat kā iepriekšējais krājums arī šis rakstu krājums paredzēts priekšmetu skolotājiem, kuri māca vai vēlas mācīt savu priekšmetu svešvalodā, valodu skolotājiem un ikvienam, kas interesējas gan par valodu apguvi, gan par valodas nozīmi kognitīvo prasmju attīstīšanā.
8,40 EUR -
„CLIL jeb mācību satura un valodas integrēta apguve: paradigmas maiņa” Nr. 3. Krājums bilingvālo māc
Metodisko rakstu krājums. Atb. red. S. Lazdiņa. Nr. 3. Rīga : Latviešu valodas aģentūra, 2015. 256 lpp.
CLIL (Content and Language Integrated Learning) jeb integrēta satura un valodas apguve nozīmē – mācoties valodu, apgūt kādu citu mācību priekšmetu, un otrādi – apgūstot noteiktu tematu, mācīties arī kādu valodu.
Rakstu krājums izdots LVA metodisko izdevumu sērijā „Bilingvālo mācību skolotājam” kā turpinājums bilingvālajā izglītībā balstītajām atziņām. Tas plašāk aplūko CLIL metodiku, tās izmantošanas pieredzi un nākotnes perspektīvas Latvijā. Krājuma mērķis ir padziļināt skolotāju un citu interesentu izpratni par CLIL pieejas būtību, rosināt saskatīt saskarpunktus starp šo pieeju un bilingvālās izglītības metodiku, atklājot jaunās pieejas izmantošanas pieredzi Latvijas skolās un augstskolās un tādā veidā aicinot un iedrošinot citus izmantot idejas arī sava mācību priekšmeta bilingvālā vai multilingvālā mācīšanā.
Rakstu krājums paredzēts priekšmetu skolotājiem, kuri māca vai vēlas mācīt savu priekšmetu svešvalodā, valodu skolotājiem un ikvienam, kas interesējas gan par valodu apguvi, gan par valodas nozīmi kognitīvo prasmju attīstīšanā.
€8.12 -
Latviešu literatūra. 7. klase. Skolotāja grāmata
Izdevums paredzēts skolotājiem. A.Kalve, I.Stikāne, S.Tretjakova
€1.59 -
Latviešu valoda studentiem: Skolotāja grāmata
Naua, N. Latviešu valoda studentiem: Skolotāja grāmata. Metodisks līdzeklis. Red. I.Auziņa. Rīga : LVA, 2014. 192 lpp. ISBN 978-9984-815-93-0
2012. gadā Latviešu valodas aģentūra publicēja I. Klēveres-Velhli un N. Nauas izstrādāto mācību līdzekli latviešu valodas kā svešvalodas apguvei "Latviešu valoda studentiem" (mācību grāmatu ar audiopielikumu). N. Nauas izstrādātais metodiskais līdzeklis „Latviešu valoda studentiem. Skolotāja grāmata”. Domāts pedagogiem, kas praksē izmanto minēto mācību līdzekli.
Pedagogiem piedāvāts vairāk informācijas par mācību grāmatas saturu un to, kā veiksmīgāk strādāt ar mācību līdzekli. Skolotāja grāmatā sniegti gramatikas skaidrojumi, ir atrodamas papildu tabulas, izmantoti piemēri no mācību grāmatas tekstiem un dialogiem. Jauna leksika skaidrojumos netiek piedāvāta. Lai paplašinātu studentu zināšanas par latviešu valodas gramatiku un fonētisko sistēmu, skolotāja grāmatā ietverti arī papildu uzdevumi, minētas dažādas rosinošas idejas valodas prasmju pilnveidei. Skaidrojumi par tiem gramatikas jautājumiem, kas mācību grāmatā tiek aplūkoti vairākās nodaļās vai kas būtu regulāri atkārtojami un paplašināmi pilnīgai to apguvei, pārskata veidā apkopoti nodaļā „Papildu informācija par latviešu valodas gramatiku un fonētiku”. Citi jautājumi (īpaši tie, kas ietverti pirmajās desmit nodaļās) tiek skaidroti attiecīgās nodaļas satura izklāstā.
€12.30 -
Lingvodidaktika. Latviešu valoda 1.-6. klasei
LVA metodisko līdzekļu sērijā "Sākumskolas un pamatskolas skolotājam" izdevusi monogrāfiju "Lingvodidaktika. Latviešu valoda 1.-6.klasei", kuras autores ir RPIVA profesore Zenta Anspoka un LU profesore S. Tūbele.
€5.97 -
Valodu mācības pirmsskolā un sākumskolā
Zinātnisko rakstu krājums „Valodu mācības pirmsskolā un sākumskolā” ir pirmais izdevums rakstu krājumu sērijā par lingvodidaktiku dažādās izglītības pakāpēs. Rakstos apkopotas teorijas un empīrisko pētījumu dati par dzimtās valodas, otrās valodas un svešvalodas apguves problēmām pirmsskolā un skolas pirmajos gados, piedāvātas idejas valodu skolotājiem praksei. Rakstu autores ir Latvijas Universitātes, Daugavpils Universitātes, Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas docētājas, pedagoģijas doktorantūras studentes un valodu skolotājas.
€4.08